torsdag den 22. november 2012

Pompon DIY

Jeg er gået lidt amok i pomponner, efter at jeg fandt min pom pom maker frem igen, som forberedelse til Bizar Bazar. Planen var at jeg ville bruge alle mine garnrester, men der skal nu nogen pomponner til at udrydde dem.

Nu er det ikke ligefrem raketvidenskab at fremstille en pompon, men jeg blev dog inspireret til at lave en lille DIY på det:
Sådan ser apparatet ud, kan købes flere steder fx i Stof og Stil.

Hold de to halvdele sammen, luk lågerne op på den ene side 
og begynd med at vikle garn om.

Brug gerne garn fra to nøgler på én gang, så går det hurtigere.

Fortsæt med at vikle på den anden låge og sørg for at siderne 
er lige fyldige.

Luk lågen og hold de to halvdele sammen i hånden, mens du
klipper op i midten.

Bind en stærk snor rundt om pompommen mellem de to halvdele, 
gerne så den laver en ekstra løkke som på et lille e.

Træk til og bind knude på snoren.

Luk lågerne op og frigør pomponnen.

Vupti, børst pomponnen på plads og klip evt. vildfarne tråde til.
Skal det være ekstra fornemt, så damp pomponnen over en kedel.


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...